صفر تا صد جوشکاری و برشکاری ورق فولادی

فولاد ضد زنگ، یک ماده پرتقاضا، پرکاربرد و بادوام است و در برابر خوردگی مقاومت فوق العاده ای از خود نشان می دهد. این شرایط باعث محبوبیت آن به عنوان یک مصالح ساختمانی می شود، اما جوشکاری آن می تواند کمی مشکل ساز باشد. ورق های فولادی با بهترین کیفیت می توانند برشکاری شوند تا به اشکال مورد نظر در بیایند. امروزه برای ساخت انواع قطعات، از جمله داکت ها و کانال کولر، نیاز به برشکاری ورق فولادی می باشد.

بزرگ ترین فروشگاه اهن کرمان با پخش ورق فولادی در کرمان اماده ارائه خدمات میباشد.کلیک کنید.

ما تصمیم گرفته ایم در این مطلب خاص، به بررسی و توضیح کامل مراحل و ملزومات جوشکاری و برشکاری ورق های فولادی برای اهداف مختلف بپردازیم. یک سری کارهایی را باید انجام دهید و مقدماتی را فرآهم کنید که هر دو عملیات، به درستی و با راندمان بالا انجام گیرند.

حالا بیایید با هم به هر دو فرآیند مهم صنعتی بپردازیم.

چه نوع جوشکاری برای فولاد ضد زنگ انجام می شود؟

فولاد ضد زنگ معمولاً با جوش قوسی گاز تنگستن (TIG)، gas tungsten arc welding، یا روش جوش قوس فلزی (MIG)، metal arc welding، جوش داده می شود. هر دوی این فرآیندها، نتایج کمی متفاوت دارند، بنابراین مهم است که شرایط لازم برای پروژه خود را در نظر بگیرید. یک سری نکات مهم را باید در نظر داشته باشید؛ زیبایی شناسی ورق های برش خورده یا جوش داده شده، ظرافت و مهارت مورد نیاز برای اجرا، سطح مهارت تکنسین، زمان بندی کار، هزینه ها و ضخامت فلز.

نحوه جوش دادن فولاد ضد زنگ چگونه است؟

1- ابتدا همه سطوح و ابزارها را تمیز کنید.

قبل از اینکه فولاد ضد زنگ را جوشکاری کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که سطوح و همه وسایل و ابزارها فاقد گرد و غبار، آشغال، گریس یا هر چیز دیگری است که می توانند مانع ایجاد یک جوشکاری خوب شوند.

از استون برای تمیز کردن فولاد ضد زنگ استفاده کنید و مطمئن شوید که هنگام شروع جوشکاری، رطوبتی باقی نمانده است. از هیچ یک از ابزارهایی که برای کار با فولاد کربنی به کار می روند، استفاده نکنید، زیرا کربن می تواند قطعه مورد نظر را آلوده کند. بهتر است در صورت داشتن مکان بیشتر برای کار، فضاهای کاری جداگانه برای جوشکاری فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ داشته باشید.

2- یک دستگاه جوشکاری خوب را انتخاب کنید.

دو روش رایج برای جوشکاری فولاد ضد زنگ، جوشکاری MIG و جوشکاری TIG هستند. جوشکاری TIG زیباترین نتیجه را ارائه می دهد، اما به مهارت بیشتری نیاز دارد. اگر مهم نیست که اثرات جوش چگونه به نظر برسد، جوش MIG انتخاب خوبی است. مگر اینکه قرار باشد مقدار زیادی فولاد ضد زنگ را جوشکاری کنید؛ اگر قبلاً دستگاه و فرد ماهر MIG را در اختیار دارید، به خرید دستگاه جوشکاری TIG نیازی نخواهید داشت.

3- تنظیمات جوش را به درستی انجام دهید.

برخی از اشتباهات رایج در جوشکاری MIG عبارتند از: زاویه بیش از حد تند تفنگ جوشکاری، سرعت حرکت خیلی آهسته یا خیلی سریع، جریان خیلی زیاد یا خیلی کم گاز، قطع برق خیلی طولانی یا خیلی کوتاه، تغذیه خیلی زیاد یا خیلی کم سیم یا ولتاژ خیلی زیاد یا خیلی کم.

در جوشکاری TIG مطمئن شوید که آمپر، نه خیلی زیاد یا نه خیلی کم استو از همه مهمتر، سرعت حرکت را با تنظیم آمپر مطابقت دهید. همچنین، مطمئن شوید که تنگستن، تمیز و تیز است.

فروش میلگرد کرمان و ورق استیل کرمان در اهن کرمان.با ما تماس بگیرید.

4- جوشکاری را انجام بدهید.

الکترودها یا ابزار جوش را مستقیم و ثابت نگه دارید و مطمئن شوید که سرعت حرکت شما در موقعیتی قرار دارد که باید برای یک جوش خوب همانجا باشد.

جوشکاری فولاد ضد زنگ، چالش ها و مزیت هایی را به همراه دارد. تا زمانی که در مورد پروژه مورد نظر خود، هم جوانب مثبت و هم معایب را در نظر بگیرید و بر اساس آن اقدام کنید، نتیجه نهایی شما، حرفه ای و ارزشمند خواهد بود.

نحوه برشکاری ورق فولادی چگونه است و کدام روش، بهتر است؟

برشکاری روق فولادی با واترجت، پلاسما و اره؛ تفاوت در چیست؟

خدمات برش دقیق فولاد با توجه به انواع فرآیندهای برش موجود می تواند کمی پیچیده باشد. استفاده از فناوری مناسب برشکاری ورق فولادی می تواند دنیای متفاوتی را در کیفیت پروژه های شما ایجاد کند.

چندین روش برشکاری فلز، از جمله برش واترجت، برش پلاسما و برش با اره وجود دارد که می توانند در طیف گسترده ای از کاربردها اعمال شوند. در ادامه این قسمت، ما به مزایای هر فرآیند و کاربردهایی اشاره می کنیم که هر بخش را پوشش می دهد.

1-برشکاری ورق فولادی با واترجت

برشکاری واترجت، از یک جریان جت قوی، تحت فشار آب برای برش ورق فولادی استفاده می کند، اگرچه در درجه اول برای فولاد ضد زنگ استفاده می شود. این ابزار، بسیار دقیق است و لبه‌ای یکنواخت و بدون سوراخ در هر طرحی ایجاد می‌کند.

برشکاری واترجت می تواند در زمان انجام کار صرفه جویی کند زیرا تقریباً برای آماده سازی سطح مورد نظر، نیازی به ماشینکاری ندارد. خدمات واترجت برای ورق هایی که آستانه تحمل نزدیک به هم دارند، ایده آل هستند.

مزایای برشکاری ورق فولادی با واترجت

  • بسیار دقیق است
  • ایده آل برای تلرانس های نزدیک به هم
  • برشکاری را می توان تا ضخامت تقریباً 6 اینچ انجام داد
  • دقت برش قطعات حدود 0.002 اینچ است
  • انواع گسترده ای از مواد را می تواند برش دهد
  • باعث ایجاد شکستگی ریز در محل برش نمی شود
  • هیچ بخاری از فرآیند برش، تولید نمی شود
  • نگهداری و استفاده از آن آسان است

فرآیند برشکاری واترجت، توسط کامپیوتر کنترل می شود، بنابراین طرح‌های سفارشی را نیز می توان ایجاد کرد. نتیجه نهایی دقیقاً همان چیزی است که شما تصور می‌کردید.

2- برشکاری ورق فولادی با پلاسما

در برشکاری با پلاسما، از یک مشعل با جت پلاسمای داغ پر سرعت برای برش فلزات و سایر مواد استفاده می شود. این روش برشکاری، با حفظ کیفیت و دقت بسیار بالا، مقرون به صرفه است.

ورق استیل اصفهان در بزرگ ترین فروشگاه اهن اصفهان.کلیک کنید.

مزایای برشکاری با پلاسما

  • انواع مختلفی از مواد را برش می دهد
  • برای استفاده، اقتصادی و کارآمد است
  • قابلیت کار با واحد برش پلاسما در محیط داخلی وجود دارد
  • قابلیت برش تا ضخامت 3 اینچ، عرض 8 فوت و طول 22 اینچ دارد
  • دقت برشکاری قطعه را بهتر از 0.008 اینچ دارد
  • کیفیت عالی در ایجاد برش یا سوراخ ها و حفره ها ایجاد می کند
  • باعث صرفه جویی در هزینه و زمان در تولید می شود
  • همانند برش واترجت، فرآیند برشکاری با پلاسما نیز کامپیوتری است

3- برشکاری ورق فولادی با اره

ابزار اره، ابتدایی ترین روش از سه روش برشکاری است؛ در این روش، با استفاده از اره های تمام اتوماتیک که قادر به برشکاری فلز و انواع مواد دیگر هستند، عملیات انجام می گیرد.

مزایای برشکاری ورق فولادی با اره

  • اره نواری، تمام اتوماتیک است
  • قابلیت برش تا قطر 16 اینچ دارد
  • می تواند میله های فلزی و لوله را نیز اره کند
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *