انواع برش فلز

انواع برش فلز

در حال حاضر انواع مختلفی از قطعات برشی و قطعات فلزی مانند میلگرد در کرمان، تیرآهن کرمان و… در بازار وجود دارد ، مانند برش لیزری ، پلاسما ، اکسی سوخت ، دستگاه جت آب ، دستگاه های برش تیغه یا دیسک ، برش سایش ، دستگاه های برش سیم ، و… هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را دارد و بنابراین ، شناختن آنها برای اطمینان از انتخاب مناسب ترین گزینه ضروری است. برای تعریف انواع برش های قطعات فلزی که با هر تقاضا مطابقت دارند ، در ابتدا لازم است برخی از جزئیات مانند نوع فولاد ، ضخامت و حجم مواد ، علاوه بر کاربرد نهایی قطعه ، در نظر گرفته شود.

  1. برش لیزری

برش لیزری یکی از پرکاربردترین انواع برش در قطعات فلزی است. فرآیند آن پرتوهای نور را متمرکز می کند و نوعی تیغه را برای برش های خاص در فولاد تشکیل می دهد. بسته به قدرت لیزر ، می توان از آن در مواد نازک مانند ورق کاغذ ، تا فولاد با ضخامت بیش از 50 میلی متر استفاده کرد. با این حال ، در فلز ، مقرون به صرفه بودن قطعات با ضخامت بین 0.5 میلی متر و 10 میلی متر ایده آل می شود.

  1. برش پلاسما

برش پلاسما ، به نوبه خود ، از گاز درجه حرارت بالا برای برش هر ماده ای که جریان برق را منتقل می کند ، استفاده می کند. این ماده برای مواد آهنی یا غیر آهنی ، حتی با سطوح اکسیده ، رنگ شده ، سنباده یا خراشیده مناسب است.به طور کلی ، او ضخامت ها را با ابزارهای اندازه گیری تا دو اینچ برش می دهد. با این حال ، ارتقاء تکنولوژیکی اخیر امکان حفاری پلاسما در فلزات ضخامت 75 میلی متر و برش فلز 160 میلی متر را فراهم می کند. در فلزات ، مقرون به صرفه بودن آن در پروفیل ها و ورق های فولادی با ضخامت بین 10 میلی متر تا 25 میلی متر بیشتر است.

  1. مخلوط گاز سوخت و اکسیژن

این یکی از انواع برش در قطعات فلزی است که از مخلوط گاز سوخت و اکسیژن تشکیل شده است. به طور کلی ، قطعه ای که باید بریده شود تا دمای خاصی گرم می شود. در فولاد ، این دما ، به عنوان مثال ، بین 700 تا 900 درجه سانتی گراد است  و یک جت اکسیژن خالص به منطقه برش خورده ، که باعث تشکیل مایع می شود. اکسیدهای فلزی با این حال ، این واکنش بسیار گرمازا است و گرمای کافی تولید می کند تا فولاد را به دو قسمت تقسیم کند.

  1. برش جت آب

در بین انواع برش های قطعات فلزی ، جت آب دارای ویژگی منحصر به فردی است ، زیرا تقریباً تمام مواد اعم از فلزی یا غیر فلزی ، از جمله مواد معدنی و چوب را فقط با یک جت آب برش داده و سوراخ می کند. تنها استثنا شیشه مقاوم است که در تماس با جت آب می تواند بشکند.

تفاوت انواع برش قطعات فلزی

برش ها از نظر سرعت ، کیفیت نهایی و مصرف انرژی از بقیه متمایز هستند. با این حال ، در قطعات با ضخامت متوسط ​​، می توان از برش لیزری یا پلاسما استفاده کرد که از نظر مقرون به صرفه و عملکرد خوب اطمینان حاصل می شود. در مورد برش قطعات منحنی مسطح و کوچک ، همه تجهیزات نشان داده شده است و برای قطعاتی که ضخامت زیادی دارند ، بالای 50 میلی متر ، از انواع برش پلاسما یا واترجت به طور گسترده استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *